Kalau Suka, Like.

Wednesday, November 23, 2011

Adakah give up jalan terakhir?

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum to all readers/ bloggers.

Dikala mata semakin terkedip-kedip kemerahan menahan daripada tertido, sering kali fikiranku melayang memikirkan sesuatu diluar pemikiranku sndiri.. Apa benar, kalau sudah takdir, kita perlu lepaskan saja? atau kita perlu usaha untuk dapatkannya kembali?

Sebulan aku berada di rumah dengan dada yg kosong, menandakan aku sudah miss class sbulan telah membuatkan aku rasa begitu sedih dan kosong. Hidupku terasa kosong hingga kan tiap2 malam aku kluar dari rumah berjumpa kawan-kawan semata-mata untuk menghilangkan rasa sedih dan pilu ! Siapa yg mampu tanggung smua yg aku tanggung? Tapi aku yakin. smua yg berlaku ada hikmah di sebaliknya. InsyaALLAH.

19/10/2011.
Aku smpai di Moscow, Russia, bertemankan nekad dan yakin akan ketentuan Allah, aku kuatkan semangat untuk terus menunaikan kewajiban aku sbg seorang pelajar.. Setelah menyelesaikan segala urusan pendaftaran, aku kembali attend class..

Selepas agak2 sebulan aku kat sini, terasa begitu perit sehingga aku menangis kesedihan! bukan kerana terluka ! tetapi kerana kecewa dengan diri sendiri . Aku tidak mampu untuk mengejar smua pelajaran yg aku telah "miss" sbulan ! :( Kecewa sehinggakan aku tidak mampu untuk bercakap , bersembang dengan groupmateku sendiri..

Soalan yg slalu berada dlm pkiranku.

" Should I give up? " Should I quit medic? "

Setiap malam sebelum melelapkan mata, perkara ni la yg selalu bermain dlm pikiran. Sakit !


But ! Now ! I know the answer !

I will never give up ! 

Last skali. Aku nak berterima kasih sgt-sgt kepada member2 , kawan2 yg sentiasa tolong aku, hiburkan aku, bagi semangat kat aku.. Thanks ! Hanya Allah mampu blas jasa kalian smua.

p/s : kepada family kat rumah , doakanlah hamba kat sini, kadang2 terasa sgt nk putus asa.Kepada NurFarhah juga.. Wish u always be with me sad or happy. :)


3 comments:

  1. okey sdeyh bace nie -_-
    sile tabahkan aty anda.god is always with u :)

    ReplyDelete
  2. jagngan pernah putus asa,, InsyaALLAH I will pray the best for you,,,maybe nie ujian for u! i know u can d it bro,, keep smiling :)

    ReplyDelete