Kalau Suka, Like.

Tuesday, August 3, 2010

kenangan...

Entahla..
Smakin ari aku merasakn smakin susah kehidupan..
entah kenapa..
Dulu.. Stiap pagi aku menggalas beg yg dipenuhi oleh nasi2 kuning berlaukkan ayam merah yg dibuat oleh ibuku..
Tapi knape aku buat cm2??
X malukah aku menjadi seorang peniaga di sekolah??

Lalu aku menjawab...
TIDAK!!
Knp aku nk rasa malu?? sdangkan perkara yg aku buat tu dpt tolong mak aku.. Aku syg mak aku sperti org laen..
tapi cara aku berbeza..
aku nk tolong mak aku.. tu jer aim aku..

Dekat skolah, member2 aku x pernah ejek aku pon..
aku taw dorang memang sahabat sjati aku..

tapi korang terpikir x?? kalau beg aku penuh ngan nasi, kemana pergi buku2 aku??
k..
buku aku,, aku pegang kt tangan.. n sparuh lagi aku tinggal kat sekolah.. begitulah kehidpan aku..

Dekat skul, aku bukanlah pelajar yg menjadi harapan skolah..
mcm gelaran "calon straight A"..
sebab aku x pernah pun berharap nk dpt result gempak cm2..
tp..
aku nk buktikan kt dorang smua yg aku bleh berjaya..
LALU,, aku usaha,, usaha,, and usaha...

ALHAMDULILLAH... aku bersyukur kpd ALLAH,,, trial aku dpa straight A..

TAPI!!!...
hrapan aku hancur apabila aku dpanggil oleh cikgu2 aku sendiri..
korang taw ape dorang ckp???

Fikri... awak dapat soalan bocor ke??

ade ke patut cikgu2 yg aku hormat n sayang tanya soalan cmtu kt aku..
aku sedih..
aku redha.. tp aku xpernah salahkan cikgu2ku..
aku taw dorang terkejut ngan prubhan aku..

aku menreuskan rutin aku ke sekolah..
pagi hingga tgahari aku brade kt skolah..
ptg aku balik skejap kt rumah..
maklumlah.. umah blakang skolah jer.. :D
tepat je pkul 2.50.. aku terus menuju ke skolah untuk kelas tambahan.. iaitu kelas Al-Bukhari..
kelas tmbhn tu abis dekat2 pukul 5.. n aku terus je balik n zzzzzzz... aku tido,,hahah.
cmtu lah rutin aku..
malam lak,, tiap2 ari aku pakat ngan member2 sekampung buat study grup.. start dlm pkul 9.. abis lam pkul 12... tapi aku terus terang,, aku bljar kejap je.. tapi sembang,,, fuhh... lame siott.. hahaha...

akhirnya.. setelah lama aku berusaha.. n berdoa kepada ALLAH..

SPM aku dpt straight A,,,

Aku sgt2 bersyukur kpd ALLAH.. n berterima kasih kpd kluarga n kawan2 kerana sudi beri sokongan n nasihat kpd aku..
aku xpernah merasa perasaan spt ini..
moga ap yg aku buat untk tolong mak aku tlah diredhai ALLAH.. INSYAALLAH..

No comments:

Post a Comment